Давайте розберемося детальніше працюючі інструкції до цієї делікатної задачі 👇🏻
Я б грубо розділила на 2 частини бесіду: емпатійне приєднання і роз’яснення.
❗️Базою і основним ключем до того аби вас почули і не послали чи образились,та махнули рукою на вашу рекомендацію буде
✅ЕМПАТІЙНЕ ПРИЄДНАННЯ
Запам’ятайте 2 важливі кроки для цього:
-«Я чую…» (і озвучуєте скарги пацієнта,все як є насправді,можна його словами,і не потрібно нічого вигадувати).
Наприклад : «Я чую,що вас турбує біль в шлунку,прискорене серцебиття,ком в горлі…»
-«Я бачу…» (і озвучуєте що ви бачите поведінково на момент конс. в пацієнта)
Наприклад : «Я бачу вашу стурбованість ,бажання визначеності,що для вас це важливо,роздратованість,тощо» - описуєте все як є насправді,простими доступними словами,по людськи ,як то кажуть.
Якщо ви це зробите,то будуть високі шанси,що все що ви далі говоритимете пацієнт почує👇🏻
✅Другою частиною буде пояснення і обґрунтування ,чому з цими проблемами ви не можете бути в повній мірі ефективним для пацієнта (також у делікатній формі,аби не сформувалося враження покинутості чи безпорадності), і що з цим працює інший фахівець-психіатр чи психотерапевт.
🫀Якщо більшість скарг носять соматичний характер,тоді можна додати кілька простих пояснень з точки зору фізіології (який зв’язок фізичних проблем з нервовою системою/психікою).
🧠Якщо скарги психологічного характеру (смуток,роздратованість,безсоння тощо) ,тоді зазвичай простіше пояснити.
📝Також гарним підкріпленням і елементом формування довіри може служити виконання простих опитувальників з пацієнтом ,накшталт PHQ-9.
🔖Якщо ви порекомендуєте конкретного лікаря чи координати куди може звернутися пацієнт - це також збільшить шанси звернення.
❌Якщо ви просто мовчки напишете в рекомендаціях «консультація психіатра» - це не працюватиме ❌
Часто люди не ідуть на консультацію до психіатра не через страх ,а через нерозуміння чому саме до психіатра.
Діліться ,аби більше людей могли отримати необхідну допомогу🤍