google-play Про проект Згода користувача Політика конфіденційності

Як навчити дитину захищати себе?

Бабляк Анастасія
Оригінал допису

Це одна з найпоширеніших ситуацій, з якою стикаються батьки дворічок. І я не виключення.

І це точно не про слабкість дитини, а про те, як працює її мозок.

І, повірте, я так само як і ви відчуваю цей абсолютно непереборний біль, коли хтось ображає мою дитину.

І дитина може знати всі правильні слова — «СТОП!», «Не бий!», «Я не дозволяю», «Допоможи!»

Але коли хтось штовхає чи бʼє — вона мовчить, завмирає, а пізніше розповідає вдома.

Чому так відбувається — і як діяти батькам, щоб допомогти?

“Чому моя дитина не сказала нічого, коли її вдарили?”

Бо в момент стресу мозок дитини ❌ не працює логічно. Активується лімбічна система, де включається автоматична стратегія: бий, біжи або завмри.

Дитині такого віку (2-3 роки) дуже важко зорієнтуватися в моменті, які правильні слова тут підібрати.

🧠 У грі — вона вчиться, використовує правильні стратегії, захищається. У реальності — лякається і мовчить. Це нормально для 2 років.

Навички треба не тільки вивчити, а й багато разів пережити з вами, щоб мозок навчився: «Я можу бути в безпеці».

Що робити?

1️⃣ Завжди втручайтесь.

— “СТОП. Не можна бити.”

— “Я з тобою. Я тебе захищаю.”

— в моменті підказуйте правильну фразу

Дитина має бачити: її хтось підтримує.

2️⃣ Програвайте ситуації в грі.

Іграшковий зайчик каже “СТОП!”, не дозволяє ведмедику себе ображати.

Повторюйте щодня коротко. Мозок любить ритуали.

3️⃣ Відновлюйтесь разом.

Коли дитина плаче вдома — не кажіть “треба було сказати”.

Скажіть:

— “Ти не винний.”

— “Я тебе завжди захищу, я поруч.”

— “Хочеш — покажемо Слону (іграшці), як ти можеш сказати СТОП?”

(і знову в гру 🧸)

Дитина вчиться самозахисту через відчуття безпеки з вами. Коли поруч є хтось, хто бачить, чує й підтримує, тоді і її “СТОП!” звучить голосніше щодня.