google-play Про проект Згода користувача Політика конфіденційності

Гра з їжею

Самофал Юлія
Оригінал допису

Грати неможна заборонити - питання де поставимо розділовий знак?

❌ Найчастіший коментар, який я чую на консультаціях з харчування - «ГРАТИ З ЇЖЕЮ НЕ МОЖНА. Я не дозволяю моїй дитині розкидати і гратись з їжею». Максимальний прояв гри, який я зазвичай бачу, це викладання страви у вигляді смайлу, мордочки тварини і тд.

🤹🏻‍♀️ Діти вивчають світ через ГРУ. Вони так здобувають, проживають свій досвід, який потім можуть реалізувати в повсякденному житті. Саме тому дитині так важливо ГРАТИ. Грати іграшками, підручними засобами, вигадувати сюжет, програвати різні ситуації і знаходити вихід з них. Багато сучасних дітей грають мало через переважну зацікавленість гаджетами, що позначається і на їх розвитку, і на навичках мислення, спілкування, соціальної взаємодії.

🍝 Харчування - це навичка, якій кожна людина навчається в процесі розвитку. Ми не народжуємось з вмінням жувати стейк. Рефлекс, який дозволяє вижити, це смоктання. А навичці їсти людина навчається. Знайомство з продуктами харчування - це частина пізнання навколишнього світу. Так чому тоді, якщо пізнання світу відбувається через гру, то за столом, з їжею не можна гратись? Чому не можна пробувати, фантазувати і експериментувати? Дитина хоче, як і решту предметів довкола, дослідити продукти харчування, вивчити їх властивості, отримати свій досвід від взаємодії.

🧩 ГРА з їжею допомагає:

- звикнути до наявності даного продукту поруч з дитиною

- сприймати запах і розуміти, що різні продукти пахнуть по-різному

- стимулювати вивчати різні текстури, стани: рідкі, мʼякі, тверді, липкі, слизькі, шорсткі, колючі, гладенькі

- зрозуміти, що страви можуть бути теплі, холодні

- зрозуміти, що всі продукти, страви мають свій звук при розчавлюванні, зжиманні, жуванні

- поступово через ряд взаємодій наважитись спробувати

- при невдалих попередніх спробах, продовжувати звикання до продукту

- вдосконалювати моторику мʼязів ротової порожнини, рук, маніпулюючи продуктом

- розвивати образне, логічне мислення

- вивчати реакцію інших людей на той самий продукт, порівнювати з власними відчуттями

Дитина досліджує світ. Коли ми через надумані соціальні норми намагаємось її обмежувати, ми маємо бути готові до наслідків. Працювати з проблемою набагато складніше і довше, ніж її попередити. Спочатку стійка набута навичка, а потім правила етикету...

❓ Що ви думаєте з цього приводу? Дозволяєте/-ли грати дитині з їжею?